Hej bloggen.

4 Feb

Ja då sätter vi igång då, blogga blogga….får arslet ur så att säga.

Men kommer inte bli nått långt bloggeri i dag, ögonen värker fortfarande, fattar inte vad det är frågan om. Började igår efter att glasögonen varit av i en timma, skulle gå på ett första ”möte” på gymmet och ville se lite ung och pigg ut, inte som den lata slacker jag är, så jag tog av mig glasögonen….logiskt. När jag går utan glasögon börjar mina tänder värka….också mycket logiskt. Kroppen ba ”öh, ska´ru ta av´rej glasögonen alltså, mmmhm då sänder jag ut lite signaler här dåråh…..börja…använda……tandtråd” (jo, min kropp är en slö söderkis).  Sen har det alltså gått över till ögonvärk, trots att jag har glasögonen på, och här sitter jag nu och grubblar på vad som kan vara galet. Jag har några allternativ:

  • Jag har sedan i våras, och trots att jag fortfarande har över 3000 kr kvar att betala av på glasögonen,  fått sämre syn och behöver nya.
  • Jag har tandvärk som har satt sig på ögonen.
  • Jag tittar för mycket.
  • Jag längtar efter Blom Blom så mycket att jag börjar få psykosomatiska besvär.

Blom Blom är min hund som inte finns än, men jag saknar och älskar henne väldigt mycket. Hon ser ut ungefär så här:

Eller så här:

Ska inte tjata för mycket om henne nu innan hon finns…..men ändå, kan ha nått med ögonen att göra!

Nu ska jag och Snygg-Andreas göra club sandwich och påbörja en helg i fetmans och ”to-do”-listornas tecken.

Puss på er!

Ett svar to “Hej bloggen.”

  1. Karin Kullander 4 februari, 2011 den 19:18 #

    Du kanske har blivit allergisk mot hundar!

Kommentera

