Browowow yipiyoyipiyey…..

5 Feb

Sitter och färgar mina bryn, ser minst sagt besynnerlig ut….Ali Baba. Har begåvats med mörkt hår men ljusa bryn och fransar, tack tack! Utan smink ser man då ut som en nyvaken, sjuuuk människa.

När jag var liten ville jag VERKLIGEN ha mörka, tjocka bryn, gärna tillsammans med ett blont lockigt hår, så där slingat och fint, och Hubba Bubba i munnen. Child of the eighties.

En stor önskan var även(motsägelsefullt nog) att bli mörkhyad, a la afro amerikan, a la gulliga tjejen i Cosby. Tyckte att de var så fina, hade fint hår och sjöng ofta fint å så. Jag visste ju innerst inne att det aldrig riktigt skulle funka, men kunde tänka ”…när jag blir mörk så ska jag ha håret så där, och göra si och så….”. Skulle det nu inte funka på egen hand så skulle jag åtminstone ha ett mörkhyat barn, kunde väl inte vara så mycket begärt! Hittills har det gått sådär….

Jag ville även väldigt, väldigt gärna bryta benet/foten och så klart med kryckhoppande som efterföljd. Jag hoppade från lekställningar och landade på märkliga sätt med förhoppningar om benbrott, men icke! Tillslut snickrade min snickar-pappa ihop ett par rosa träkryckor som jag kunde leka med, jag var sjukt nöjd! Senare fick jag äntligen hoppa krycka en vecka då jag brutit lilltån efter en handvolt. Sjukt tråkigt var det, fick bara skavsår i händerna. Projektet är nedlagt….

Sen ville jag bara bli cirkusprinsessa och frisör…… Några grejer är alltså avcheckade, sitter med färgade bryn, så nu är det väl bara att slinga och penta håret, hitta mig en afroman och börja på cirkus!

Puss på er!

2 svar to “Browowow yipiyoyipiyey…..”

  1. Karin Kullander 5 februari, 2011 den 18:32 #

    du bröt ju axeln när du flög av en häst och fick gips och ha armen i mitella i 3 veckor (eller var det mer) – nästan lika bra som kryckor!

    • blomblogg 6 februari, 2011 den 13:59 #

      Äh, fick inte alls gips, bara en fånig mitella, värdelöst!

Kommentera

