Jag fick skinksås av mamma idag!

22 Mar

Ja…jo…hej. Skitlänge sen jag skrev, jag vet, men alltså…så jäkla buzy, eller det händer mycket!

Vi har varit i Mora på lyxövernattning, champagne, relax och 5-rätters. Jädrans va skönt det var! Känner dock mig alltid som en så liten människa ( jo, jag är 162cm, men menade på ett mer filosofiskt plan) i sånna sammanhang, som att jag är för sloig,  för ung(öh, kanske ska vakna) eller för fattig för att få va med och leka. Men vi lekte ändå, vi var ju ändå i Mora, inte LA. Softade i skitstora morgonrockar, drack öl till vår gourmét-middag, vaskade champagne och hoppade i sängen.

Dagen efter hämtade vi Blom-Blom, hon e coolast i världen, hon gillar oss och vi henne. Är som att skaffat ett barn till, fast att man sovit Törnrosa-sömn fram till dess att hon börjar gå, klättra upp på saker och tugga på skor och löv, kommer inte ihåg när Debbie gjorde det, men då i alla fall…. Jag är heeeelt slut!


Sen har jag (tyvärr) hittat ett drömhus. Mitt drömhus är egentligen här på Kärleksstigen, men det är för trångt. Vi har ju börjat tänka utbyggnadstankar, vilket är kul men skitjobbigt. Har tröttnat ur redan innan vi ens har en ritning, så tanken på ett FÄRDIGT hus i området blev lite för lockande för mitt eget bästa.

Så idag var vi på banken och kollade hur många miljarder vi skulle kunna  få låna. Inga tydligen, men kanske till the house om det säljs för utgångspriset(tjena) och om vi får tillräckligt för vårt hus(hur fan ska man kunna veta det) eller kan skrapa ihop en fet kontantinsats(nån som vill köpa min kropp?). ja….så nu är jag lite deppig, huset är ju mitt liksom, wohähähääääh!! Men men, bäddar väl fram bäddsoffan i vanlig ordning då….

Puss på er!!

13 svar to “Jag fick skinksås av mamma idag!”

  1. matniklas 23 mars, 2011 den 16:52 #

    yo yo har aldrig velat ha en hund men va e blom blom för ras!? har sett en lik dan i malmö som är helt svart så fin

    • Kalle 23 mars, 2011 den 20:32 #

      Fransk bulldog! Klart du ska ha en sån!

  2. matniklas 23 mars, 2011 den 21:06 #

    jasså men den jag träffat i malmö e så liten även fast det inte är en valp !?
    ja man blir ju helt förtrollad dom e ju så söta min fovvo helt klart och den jag träffat i malmö
    har ena örat hängandes tydligen inget + men för mig ett extra + jätte söt

  3. matniklas 23 mars, 2011 den 21:12 #

    boston terrier e oxå fina min mormor och morfar hade en när jag var liten som hette chabo =)

    • blomblogg 24 mars, 2011 den 11:59 #

      Jo de är fina, dock lite drygare och mer intensiva då det är en terrier……

  4. matniklas 24 mars, 2011 den 16:42 #

    oh du tjejen =) vet inte vad du heter men jag fick lite inspiration av dig och har precis köpt 2 st Amigurumi
    böcker bla den du tipsa om funkar det att vara helt grön har typ bara virkat en mössa förra vintern eller e det tok svårt är arbetslös och håller på med någon sorts dataspels avgiftning och har tröttnat lite på pärlplattor och stenciler sen så börjar det poppa up kids i en omgivning så det kan va kul att ge bort… så det fins pyssel gubbar oxå haha

    • Kalle 24 mars, 2011 den 17:04 #

      Hahahaha du e grym!!

    • Ti 24 mars, 2011 den 18:57 #

      Ha ha!! Du fixar det! Har inte virkat sen jag gick i nian och e skitgammal nu…. jag är jävligt smart dock, men kanske du med, så kör på!

      • Ti 24 mars, 2011 den 18:57 #

        ….och jag heter Ti.

  5. matniklas 25 mars, 2011 den 01:53 #

    trevligt =) fint namn och du verkar vara en fantastik person med en jätte fin familj kom precis hem efter att fått matat snål kalle med öl han har ju så lite pengar nu för tiden när han toppat sina kreditkort och måste leva snålt haha så lever han på sina vänner som inte ens har en lön men jag älskar han endå och jag vet att han kommer mata mig en annan dag

  6. Kalle 25 mars, 2011 den 21:43 #

    Wtf!! Jag är stormrik! Har alltid varit det. (Matniklas förhelvete! Inte på min blogg. Tänk på mitt anseende. Jag promotar ju mig själv som ung, rik och vacker). Haha. Jag bjöd hela Möllan på champagne!

  7. matniklas 26 mars, 2011 den 02:03 #

    men Karl du vill ju ha en riktig fru inte någon bibo som bara e ute efter dina stålars
    capich haha

Kommentera

