………….som har kommit tillbaka igen ärumepåden!!!

24 Mar

Åh, är så himla fiiint att våren är på g!!! Uttjatat ämne, jag vet, men det är ju faktiskt göttare än göttast! Nu har de sopat gatarna också, bara att dra fram brädan och glida fram i solens sken….jihooo!!

Jag kan inte skejta dock, skulle nog dö trots avsaknad av grus. Men när jag var 16 var jag en sån där skejtartjej, dvs tjej som köpte kläder och skor på den lokala skejtbutiken, hade häng på brallan och spanade på killar med brädtalanger.

Jag köpte en skateboard också, skitsnygg var den, svart med en katt under, min bästis Nina köpte också en. Vi vågade dock inte öva våra skills öppet, skitpinigt ju,  utan gick till Västra (Faluns dåvarande och snart återupplivade skejt-vattenhål) nattetid för att bli the queens of skateboard. Gick så där, blev inte mycket mer än en natt…..

Övade på mina ollie´s på sandgången framför sommarstugan, man kan säga att jag ollade sanden utan penis, men utan resultat, eller ja….ett par förstörda kullager fick jag.

(hade tänkt att lägga upp nått roligt skejtklipp här, men min dator är LOL minus LOL  just nu så får skoja till det en annan gång…)

Blev ingen skejtkarriär, försöker överleva ändå, tar dag för dag sakta framåt….och ibland är jag nästan bra på rullor, om  jag inte är för full och om det inte är massa grus och så.

Puss på er!!

Kommentera

