Jag e åter…

4 Sep

Man skulle kunna säga att jag haft ett sommaruppehåll från bloggeriet, men nu är sommaren slut så vitt jag vet. Har grubblat på om jag skulle lägga ner det här, sluta skriva om allt jäkla renoverande och virkade, hundfisar och annat spännande, men jag tror jag fortsätter. Är kul att ha nån slags dokumentation på det vi kommer pyssla med framöver, om inte annat, av enbart egoistiska skäl, få se att det faktiskt händer nått……

Vi har alltså flyttat, från vårt lilla, fina, röda till vårt stora, fula, vita. Massa plats har vi, och en maaaaassa jobb framför oss. Vi behöver inte fundera på vad vi ska göra framöver om vi säger så, men det känns kul och spännande, det kommer bli så jäkla fint!!

Det tar tid att flytta, man vill bara komma igång med renoveringen, men det är svårt när det står kartonger överallt. Nu har vi i alla fall satt igång med tjejernas rum, golven är slipade och målning sker as we speak. Kändes viktigt att få deras rum färdiga först, dels för att det låg stinkande heltäckningsmattor i båda rummen, men också så att de får sina fristäder i fixkaoset som komma skall….

Sjukt kul att få fixa barnrum, man öser på med allt, färger och mönster, tjohoo!

Ja, det var allt för denna gång.

Puss på er!!

Kommentera

